Friday, November 19, 2010

masalah ?


di rumah ?
ada juga masalah

di kolej ?
ada juga masalah

di rumah sewa ?
ada juga masalah


tempat apa tiada masalah ?
i dont know.
u tell me.



di mana saja kita berada. masalah akan tetap bersama dengan kita. di mana jua anda berada. bagaimana untuk mengelakkan dari masalah ? itulah persoalan yang bermain di fikiran. tipulah kalau hidup seseorang tu tiada masalah. sampaikan satu tahap. ada yang sanggup membunuh diri. tapi aku tak. aku masih waras. bak kata awie. "saya ada wawasan". cara nak mengelak tu aku tak dapat la nak tolong. tapi ada caranya untuk menangani jika diri anda dilanda masalah. tapi bagi aku. semua tu terpulang pada individu masing-masing. ada yang sanggup redah je masalah tu tanpa berfikir yang dosa atau pahala. aku sendiri pon tak faham. kenapa sampai macam tu sekali. tanpa menghiraukan keadaan sekeliling ada yang sanggup mempergunakan rakan sendiri untuk jauhkan diri dari masalah. haha. FART KING lah untuk orang tu. tapi. yang aku peliknya. ada juga yang tak ada masalah. tapi sengaja cari masalah. yang ni lagi la. apa kejadahnya semua ini. U GOT NO BALLS GUYS ! haha. pelik pelik. nak bercerita tentang masalah. banyak sangat. masalah aku sendiri pon tak selesai lagi. haha. apa-apa pon. jika anda tersangkut dengan banyak masalah. hanya satu jalan penyelesaian jika tiada siapa yang dapat membantu. iaitu ALLAH. banyak-banyakkan berdoa. minta supaya dipermudahkan segala masalah yang datang.




sebelum mengundur diri. ini dia untuk tatapan umum. :)






syair untuk chicken cop



5 ringgit tiada tandingan

5 minit belum dapat ku duduk

5 jam ku tunggu untuk menatapi mu

5 saat ku ratah diri mu ini

5 jam kemudian ku mimpikan mu lagi.


oh chicken cop...



2 comments:

loluvfina said...

ade² . kt syurga laa tade msalahh . selamad beramal . huuuu ~

xFRDSx said...

kalau aku kat syurga. tak de nye aku nak post menatang ni. haha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...