Saturday, November 20, 2010

bebanan


runsing-runsing
kepala pusing

masalah belum settle. tak tau la sampai bila. satu demi satu. lepas ni final pula. arghh. beban beban. carrymark belum topup. assigment lagi. rileks daus. jangan gelabah. ada masa lagi. even masa dah singkat. kena pandai susun masa. selalunya inilah yang terjadi bila hampir final exam. gelabah tak tentu pasal. mana tak gelabah. kalau satu haprak pon belum telaah lagi. lagi la bulan depan duit banyak keluar. bayar itu bayar ini. yuran exam. duit rumah. terpaksalah aku ikat perut. makan meggi. nak exam. makan meggi pula tu. tak patut. tapi itulah lumrah kehidupan seorang pelajar kolej swasta atau kerajaan. kena jimat cermat. kena pandai bajet. tapi aku selalu bajet lari. dah tak boleh nak kejar lagi dah. tottaly failed la aku ni kalau bab-bab simpan duit ni. simpan je sikit. ada je masalah yang datang. bukan aku yang minta. tapi masalah tu datang sendiri. arghh. pergi kau masalah. jauh dari hidup aku. LOL. boleh pula macam ni. lepas final. aku rancang nak sambung kerja part-time di parkson lagi. cari duit lebih. nak extend semester. nak bayar bil-bil yang patut dibayar. beban beban. memang beban. apa-apa pun aku harus mencuba mencari sumber pendapatan lebih untuk cover duit makan aku. nak tak nak. kena teruskan juga.





harap-harap masalah dapat diselesaikan satu demi satu. tapi itu semua lumrah. bak kata mr bean. " im a normal guy with a normal problem". apa-apa pon. be strong daus. u can make it.
gambate !!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...