Sunday, November 21, 2010

Bola Paling Mahal Di Dunia.


damn man. i want this one. tapi sayang. kau tak boleh disepak. kalau aku pun sayang nak sepak kau. LOL. by the way bola ini dicipta khas oleh Shimansky Jewelry House ketika meraikan Piala Dunia 2010 Afrika Selatan.




bola tersebut mengambil masa 3 bulan untuk disiapkan. walaupun bola tersebut nampak seperti style bola lama, tapi ia bertatahkan 6, 620 butir berlian putih dan 2, 640 berlian hitam dengan jumlah 3, 500 karat berlian Afrika Selatan. saiz sama seperti standard bola padang.


bola ini dicipta bertujuan untuk menarik pelancong dan penggemar bola sepak untuk datang ke Shimansky Jewelry House. Shimansky juga telah menghasilkan replika "bola" ini untuk dipamerkan di kedai-kedai tempatan dan bola ini juga bakal dilelong nanti.


The Shimansky Diamond Ball ini dianggarkan berjumlah 2.59 juta US Dollar. pastinya bola ini mempunyai keunikan tersendiri sehinggakan nilainya mampu mencecah berjuta-juta dollar.

selain bola berlian tersebut Shimansky Jewelry House juga telah menghasilkan cincin berlian 9.3 karat yang bernilai 16, 000 US Dollar dan sepasang cufflinks bernilai 129 US Dollar.



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...