Friday, December 3, 2010

My Dream Car

i want this one dude. its awesome. tak ada yang lain yang aku gilakan. sebuah kereta idaman sepanjang hidup aku. walaupun aku tak kan mampu untuk mendapatkannya. tapi siapa tahu. tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia siapa yang tahu. si ialah dia PAGANI ZONDA. seriously. aku jatuh cinta pada kereta ni. biarlah orang nak cakap aku ni berangan lebih. everyone's got their own dreams right ? so do i. yaw man. i dont give a damn.


setiap hari aku melihat kereta ini dengan penuh impian di hati. walaupun hanya wallpaper di komputer aku. arghhh. i cant stand anymore. this is what i want. MY BLOODY DREAM CAR.




inilah dia.

PAGANI ZONDA R.

dan ini ciri-ciri Zonda R yang membuatkan aku tak tidur malam.

  • body style : carbon fiber monocoque dengan aluminium sub-frames, carbon fiber roll bar
  • menggunakan enjin Mercedes Benz M180 v12.
  • boleh mencecah sehingga 345.94 km/h
  • transmisi : 6-speed manual. twin plate clucth
  • berat : 127d kg.
  • tahap populariti : membuatkan awek-awek disekeliling anda tak kelip mata.





serba sedikit tentang PAGANI ZONDA.

  • kereta ini dikeluarkan oleh syarikat Pagani yang bertapak di Modena, Itali since 1999
  • nama PAGANI merupakan nama Horacio Pagani iaitu pengasas syarikat Pagani
  • tergolong dalam kategori supercar dan sports car
  • Pagani Zonda terbahagi kepada banyak jenis. Zonda C12, Zonda GR, Zonda F dan Zonda R.
  • Pagani Zonda juga telah mengeluarkan Pagani Zonda special edition hasil kerja dari Peter Saywell, Ana Al-Thani, David Heinemeier Hansson.
  • Merupakan hand-make car.
  • Harga sebuah kereta ini boleh mencecah ke 30 juta US Dollar.
  • dR Rozmey ingin membeli kereta ini dengan hasil kutipan filem 2 Alam. *ok. aku tipu.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...