Saturday, December 4, 2010

Final Exam.


ok. tajuk entry je da cukup mendebarkan aku untuk menghadapi final exam untuk semester 5 ni. kerana final exam kali akan menentukan hidup aku untuk semester akan datang. adakah aku kecundang atau aku berjaya membuktikan yang aku masih lagi still in the league with the others. ok. aku tak boleh nak berkata banyak. aku harus buktikan sesuatu pada orang-orang yang penting dalam hidup aku. aku tak mahu kecewakan mereka semua.




dub dab dub dab



rasanya, exam kali membuatkan berdebar seperti ingin berperang menghadapi musuh yang kuat lagi hebat. aku takut. tetapi aku tak boleh menyerah begitu sahaja. i dont waving my white flag. aku akan teruskan semuanya dengan hati yang tenang. tak kan menyerah selagi belum mencuba. this time. its gonna be different. the situation. seriously. i hate this situation. nak tak nak. aku kena juga harungi semua ni. ini hidup aku. episod yang paling mencabar kredibiliti sebagai seorang pelajar.


dub dab dub dab



jantung tak kan perlahan mengepam darah. degupan semakin laju. bukan sakit. tapi keghairahan dan kebimbangan diri aku untuk menempuhi episod kali ini. this is the biggest hurdle of my life. i dont want it galvanized. aku yang tentukan hidup aku. aku yang harus mengubahnya kepada yang lebih baik. aku akan menjadikan nya sesuatu yang berharga dalam hidup aku kelak. before that, aku harus membuat 1 pengorbanan. pengorbanan yang akan mengubah seluruh hidup aku selepas ni. yes. aku bertambah semangat. persetankan segala setan-setan yang berkeliaran tu. aku tak kacau hidup diorang. well. ini untuk SI MUKA TALAM.






hey you !

im back. with the NEW one. obviously semua ini akan aku tempuhi tanpa debaran yang boleh membuatkan aku kecundang. berani bermadah konon. aku selalu di depan mata mereka. they just doing thier stuff. woii ! lu goyang apa ? kata dulang paku serpih. LMAO. aku benci orang yang cakap lebih ni. tak serupa bikin. tapi. aku lagi tak suka orang yang tikam belakang. tu lagi macam s%*&. depan. pijak semut tak mati. belakang. hmm. hanya Allah yang tahu. cukup. nak exam. tak perlu nak bermadah-madah katanya. *LOL.




the rise of new me


aku sendiri tak kan menyerah sehingga ke titisan peluh yang terakhir untuk menghadapi semua ni. aku harus bangkit untuk menjadi sesuatu yang mak ayah aku banggakan dalam seluruh hidupnya. aku ada impian sendiri. salah satunya membuatkan family aku berbangga dengan apa yang aku kecapi. its time and i've got no time left. aku harus buatkan diri aku bersedia untuk menghadapi semua ini.






ok. ini sajalah untuk entry aku kali ni. cuma satu saja yang aku ingin perkatakan kepada kerajaan. buatlah apa yang kamu mahu buat. naikkanlah harga semua barang yang ada kat melaya ni. sampaikan sekotak rokok RM20 pon tak mengapa. tapi fikir-fikirkanlah orang yang hidup kat bawah kamu ni. bukannya semua gaji sampai beribu-ribu. bukan semuanya boleh pakai inspira. sakit. sakitnya hidup sebagai rakyat melaya ni.



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...