Tuesday, January 25, 2011

Polis Monyet

nyet nyet nyet. bukan nasi ayam penyet.


entry kali ni bukan pasal makan. tapi monyet. di Thailand seekor monyet telah DILANTIK menjadi polis bagi membantu kerja polis. so the dog. its monkey show time ! Santisuk Phromdhao si monyet yang berekor panjang dari Sai Buri District, Pattani dan berumur 5 tahun dipakaikan seragam yang tertera MONKEY POLICE di belakang ketika setiap kali bertugas.



menurut surat khabar Thailand's Nation, Santisuk telah dibela oleh Pol Col Yutthapol Phromdao ( otak aku da ingat kacang pool ) ketika tercedera melakukan kerja mengambil kelapa di kawasan kampung. after that recruited him into his squad, thereby turning the simple minded primate into the first ever monkey cop.



Santisuk ketika di temu ramah "nyet nyet nyettttt nyot nyet nyet nyat nyuttt" (aku tak faham kenapa mereka mengambil aku manjadi polis sedangkan aku ni pengecut bila gaduh dengan taiko monyet lain)



Santisuk juga akan diupah dengan sebotol VITAMILK ( ala-ala red bull ) apabila selesai bertugas menangkap penjahat-penjahat monyet di sekitar Thailand menjadikan dia seekor monyet ala-ala Sarjan A Galak. cuma tak ada misai je Si Santisuk ni.



woi. apahal aku kena pulak ni ?


Santisuk berharap is one of more future monkey-cops to come. kerana dia tak sanggup menjadi seekor polis sahaja dalam sejarah hidup primat.



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...