Tuesday, April 26, 2011

Golongan Mustadh'afin

gua harap lu baca.



gua percaya kat melaya ni masih ada lagi ramai golongan miskin atau boleh dikategorikan sebagai golongan mustadh'afin. mereka merupakan salah satu golongan yang tidak mendapat perhatian daripada orang-orang atasan. sebelum ni gua dengar banyak janji. parti itu parti ini. mana semua janji ? habuk tarak. di samping golongan mustakbirin ini ( golongan kaya ) terus kaya tetapi golongan mustadh'afin terus miskin dan tertindas.


hari demi hari mereka melalui kehidupan yang sekadar cukup makan. alas perut. mengharapkan sesuatu yang "miracle" datang dalam kehidupan mereka. apakah kita hanya mahu melihat mereka menderita dan terus tertindas ? apakah yang kita sudah laksanakan tanggungjawab kita dengan membayar zakat ? sama-samalah kita fikirkan.


demikian. bacalah buku di bawah ini dan alamilah sendiri dunia mereka. selami bagaimana mereka terus survive walau dengan hanya RM50 sebulan.


gua rasa gua sadis malam ni,


3 comments:

aRaN said...

nice... kesian dgn diaorang. takyah la pandang wawasan 2020 tu sgt kalau golongan macam ini masih wujud dalam Malaysia. peace

xFRDSx said...

ini semua kerja mustakbirin sampaikan masih ada lagi golongan macam ni. sedih sedih.

Fariatul Harahap said...

aq pling taching ble ckp psl glongan cmni..prti2 kt cni lbeyh jnji mnis je..buat pon TAK !!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...